FEMUR BEHEER - LOGO

Veelgestelde vragen.

Vragen waar we graag antwoord op geven.

Heeft u een vraag over VvE Beheer? Maak een keuze uit één van de onderwerpen en wij geven u graag het antwoord.
Wat doet Fémur Beheer voor mijn VvE als het gaat om onderhoud?

Als wij het technish beheer voor uw VvE uitvoert, stellen wij onder andere voor uw VvE een meerjaren-onderhoudsplan op en ondersteunen we bij de uitvoering van onderhoud en reparaties. U kunt dan ook bij ons terecht voor reparaties aan de gezamenlijke onderdelen van uw complex.

Ik wil een reparatieverzoek melden.

Om uw reparatieverzoek zo snel mogelijk in behandeling te kunnen nemen, willen wij u vriendelijk verzoeken deze via uw VvE portaal in te dienen. Lukt het niet om het reparatieverzoek in te voeren kunt u voor uitleg contact met ons opnemen per e-mail via servicedesk@femurbeheer.nl of telefonisch via 078-6416410.

Hoe meld ik een schade?

Om een schade zo snel mogelijk in behandeling te kunnen nemen, willen wij u vriendelijk verzoeken deze via uw VvE portaal in te dienen. Lukt het niet om de schade in te voeren kunt u voor uitleg contact met ons opnemen per e-mail via servicedesk@femurbeheer.nl of telefonisch via 078-6416410.

Ik heb een vraag over een lopend reparatieverzoek

De status van uw reparatieverzoek is te volgen via uw VvE portaal. Voor aanvullende vragen kunt u contact met ons opnemen per e-mail via servicedesk@femurbeheer.nl of telefonisch via 078-6416410.

Ik wil mijn VvE bijdrage automatisch laten incasseren. Hoe kan ik dit regelen?

Het is mogelijk uw maandelijkse VvE bijdrage automatisch te laten incasseren. Stuur hiervoor een e-mail met de naar van de Vereniging van Eigenaren en uw NAW-gegevens naar financieel@femurbeheer.nl. Binnen 24 uur ontvangt u van ons hiervan de bevestiging.

Ik wil mijn VvE bijdrage niet langer automatisch laten incasseren. Hoe kan ik dit regelen?

Wilt u uw maandelijkse VvE bijdrage niet meer maandelijks automatisch te laten incasseren. Stuur hiervoor een e-mail met de naar van de Vereniging van Eigenaren en uw NAW-gegevens naar financieel@femurbeheer.nl. Binnen 24 uur ontvangt u van ons hiervan de bevestiging.

Ik wil mijn appartement verkopen. Wat moet ik allemaal regelen?

Indien u uw woning gaat verkopen, hoeft u eigenlijk niets te regelen met de VvE. Zodra uw woning verkocht wordt, neemt de notaris contact met ons op en wikkelen wij het financiële gedeelte samen met de notaris af.

Ik wil mijn inlogcodes ontvangen van het online portaal.

U ontvangt de persoonlijke inloggegevens toegevoegd in het welkomstpakket. Mocht u deze niet meer in uw bezit hebben kunt u nieuwe inlogcodes aanvragen via servicedesk@femurbeheer.nl. U ontvangt binnen 24 uur een e-mail met uw persoonlijke inloggegevens.

Hoe is Fémur bereikbaar?

We zijn bereikbaar via telefoon: 078 – 6999 144 of e-mail: info@femurbeheer.nl.

Waar kan ik een offerte aanvragen?

Een offerte vraag je snel en gemakkelijk aan op onze offerte pagina.

Problemen of klachten.

Heeft u vragen, problemen of klachten? Dan kunt u via ons contact formulier op de website of via servicedesk@femurbeheer.nl kenbaar maken.

U krijgt dan direct een uniek ticket nummer toegewezen, waaronder u vraag of probleem is vastgelegd. Heeft u een klacht over Femur Beheer dan kunt u via deze via servicedesk@femurbeheer.nl of via het contact  formulier op de site kenbaar maken. Het verzoek is dat u duidelijk de klacht beschrijft onder vermelding van het ticketnummer. Deze klacht wordt dan binnen 5 werkdagen door de servicedesk afgehandeld gewaarborgd door de klacht coördinator.  Escaleert een klacht tot een directie klacht, zal deze binnen 2 werkdagen opgepakt en verwerkt worden door de klachtcoördinator in samenwerking met de directie.

Is het lidmaatschap van een VvE verplicht?

Als eigenaar van een appartement bent u verplicht lid van een VvE. Het lidmaatschap is dus niet opzegbaar. Enkel bij verkoop van uw appartement, eindigt ook automatisch het lidmaatschap van de Verenging van Eigenaren.

Wat is een slapende VvE?

Slapende Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) zijn VvE’s die niet actief zijn. Een slapende VvE kan voor veel problemen zorgen, zowel voor de eigenaren als het pand. Het gebouw wordt namelijk niet goed onderhouden wanneer de VvE niet actief is. Achterstallig onderhoud en een non-actieve VvE zorgen onder andere voor daling van de huizenwaarde, hoge kosten voor renovatie en onderhoud en geen prettige woonomgeving. Het opstarten van een VvE of het activeren van een slapende VvE is vaak een lastige en tijdrovende klus. Wij kunnen dit traject volledig voor u begeleiden. Aan de hand van een uitgebreid stappenplan zorgen we ervoor dat de nieuwe VvE vakkundig wordt opgericht. Van de eerste splitsingstekening van een nieuwe VvE tot aan de eerste oprichtingsvergadering kunnen wij u bijstaan.

Waar kan ik een offerte aanvragen?

Een offerte vraag je snel en gemakkelijk aan op onze offerte pagina.